Cesta kolem světa
Iva Stradová, Táborské soukromé gymnázium a Základní škola s.r.o.
Anotace
Žáci si ve slovních úlohách opakují písemné sčítání a odčítání, vyhledávají informace o daném tématu, diskutují, získávají informace. V zadáních úloh i v metodách jejich řešení se uplatňují mezipředmětové vztahy především mezi matematikou, vlastivědou a informačními technologiemi. Je kladen důraz na aktivní zapojení žáků do online výuky, je vytvářeno prostředí pro diskusi, aktivní podíl jednotlivých žáků na práci s prezentací a spolupráci při realizovaných výpočtech.
Základní informace | |
Autorka: | Mgr. Iva Stradová Táborské soukromé gymnázium a Základní škola s.r.o. iva.stradova@seznam.cz |
Stupeň vzdělávání: | základní škola, 1. stupeň |
Tematický celek: | Písemné sčítání a odčítání, slovní úlohy |
Mezipředmětové vztahy: | vlastivěda, matematika, informační technologie |
Třída (věk žáků): | 4. třída (9–10 let) |
Časová dotace: | 45 minut |
Nástroje online výuky: | Microsoft Teams, Smart Notebook, webový prohlížeč |
Soubory | |
Přílohy: |
Kontext
V třídním kolektivu je systematicky rozvíjena schopnost konstruktivní diskuse, ochota k vyslechnutí názoru druhého, trpělivost i respektování objektivnosti hodnocení výkonu spolužáka a sebehodnocení výkonu vlastního. Žáci mají osvojené základní principy diskuse v kolektivu, mluví na vyzvání, vyslechnou druhého a respektují jeho právo na názor.
Cíle
Rozvoj dovednosti řešení slovních úloh, opakování písemného sčítání a odčítání, rozvoj kompetence k vyhledávání a získávání informací, dovednosti vedení podnětné diskuse, vytvoření prostředí pro kreativní návrhy na řešení daných problémů, podpora rozvoje logického myšlení.