Čtyřúhelníky – opakování terminologie a vlastností
Petra Vaňková, Základní škola, Praha 3, Lupáčova 1
Anotace
Vyučovací hodina je zaměřena na opakování tematického celku rovinné útvary se zaměřením na čtyřúhelníky a jejich vlastnosti. V rámci výukové jednotky si žáci zopakují terminologii, základní vlastnosti a dělení čtyřúhelníků (se zaměřením na úhlopříčky). Je možné tuto výukovou hodinu vést online, při běžné výuce je vhodné zařazení práce s interaktivní tabulí nebo tablety.
Základní informace | |
Autorka: | PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. Základní škola, Praha 3, Lupáčova 1 petra.vankova@pedf.cuni.cz |
Stupeň vzdělávání: | základní škola, 2. stupeň |
Tematický celek: | Geometrie v rovině a prostoru, rovinné útvary, čtyřúhelníky |
Třída (věk žáků): | 8. třída |
Časová dotace: | 1 vyučovací hodina |
Nástroje online výuky: | webový prohlížeč s aplikací Learning Apps |
Kontext
Žáci se v průběhu celé povinné školní docházky postupně seznamovali s čtyřúhelníky. Souhrn realizovaný v jedné vyučovací hodině by měl žákům ukázat a systematizovat potřebné termíny, základní rozdělení a vlastnosti z této oblasti. Důraz je kladen hlavně na vlastní sebehodnocení žáka, jak danou oblast zvládl a na co se má ještě při svém studiu zaměřit.
Cíle
Žák pozná a vyjmenuje základní čtyřúhelníky z konkrétní nabídky. Žák určí základní vlastnosti čtyřúhelníků se zaměřením na vlastnosti tvarů a úhlopříček v konkrétním čtyřúhelníku.